اجرای دیوارهای پوششی

در نوسازی ساختمان ها دیوار پوششی یکی از محصولات پرکاربرد است که این روزها استفاده از آن بسیار رایج است و شاهد استفاده از این محصولات در بسیاری از مکان ها هستیم.

در ادامه به بررسی مراحل اجرای دیوار پوششی میپردازیم:

طراحی و اجرای دیوار های پوششی

اجرای دیوارهای پوششی با هدف بهینه سازی واحدهای ساختمان انجام می گیرد که البته می توان بیان کرد که دیوار پوششی از تولیدات کناف تشکیل شده است.

انواع متنوعی از دیوارهای پوششی از قبیل عایق های صوتی، حرارتی و پوشش برای نازک کاری واحدها وجود دارد  که هر کدام از این دیوارهای پوششی در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

در حقیقت با استفاده از دیوارهای پوششی می توان واحدهای ساختمانی را دکور کرده یا اینکه واحدها را در برابر حرارت و صوت عایق بندی کرد.

در نوسازی ساختمان ها دیوار پوششی یکی از محصولات پرکاربرد است که این روزها استفاده از آن بسیار رایج است و شاهد استفاده از این محصولات در بسیاری از مکان ها هستیم.

اگرچه انواع متنوعی از دیوار پوششی وجود دارد اما در این بین معماران داخلی از دیوار پوششی کناف دار استقبال زیادی می کنند. پنل های روکش دار گچی ساختار این محصولات را تشکیل می دهد که طراحی آنها به صورت آماده است. برای نصب دیوار پوششی باید در ابتدا بر روی دیوارهای قدیمی، زیرسازی های فلزی انجام شود و علاوه بر آن نیز تاسیسات برقی و دیگر موارد را از میان فاصله های خالی عبور دهید و بعد دیوار پوششی را بر روی این صفحات نصب کرد.

طراحی و اجرای دیوار های پوششی

مراحل نصب دیوارپوش

مراحل نصب دیوارپوش عبارت اند از:

محاسبه کردن مساحت دیوار

در اولین مرحله باید دیوار مورد نظر را از نظر مساحت آن محاسبه کند که برای این کار باید ارتفاع دیوار را در عرض آن ضرب کنید. در صورت قناس داشتن دیوار باید از افراد ماهر کمک بگیرید

آماده سازی وسایل مورد نیاز برای نصب دیوارپوش

در نصب دیوار پوشش قرنیز اهمیت زیادی دارد و به عنوان یک وسیله مهم در زمان نصب دیوار پوشش به کار می رود.

انجام زیرسازی لازم برای نصب

در برخی از دیوارهای پوششی نیاز به انجام زیرسازی است. در واقع برخی از دیوارهای سیمانی نیاز به زیرسازی دارند.

نصب کردن قرنیزها

استفاده از قرنیزها و همچنین رنگ آنها در دکوراسین داخلی اهمیت زیادی داردو باید قبل از اجرای دیوارهای پوششی، ابتدا قرنیز مورد نظر را نصب کرد. از طرفی نصب قرنیزها اهمیت زیادی دارد و تاثیر زیادی بر زیبایی دکوراسیون داخلی دارد.

نصب کردن دیوار پوشی

این مرحله آخر در اجرای دیوارهای پوششی است. با توجه به اینکه انواع متنوعی از دیوارهای پوششی از قبیل سنگی، فوم پلاستیک، بین کابینتی ، آجری و … وجود دارد بنابراین می توان بیان کرد که تفاوت هایی در زمان نصب با یکدیگر دارند.بنابراین باید نسبت به خصوصیات هر کدام از دیوارهای پوششی اطلاعات لازم را داشته باشید. از طرفی برای نتیجه گرفتن نصب دیوار پوششی بهتر است در انجام تمام مراحل نصب از افراد کاربلد و باتجربه کمک بگیرید.

مزیت های اجرای دیوارهای پوششی

مزیت های اجرای دیوارهای پوششی

یکی از مهمترین مزیت نصب دیوار پوششی این است که نصب سریع و راحتی دارد و در زمان نصب آن نسبت به سایر دیوارهای کاذب به مصالح کمتری نیاز دارد که این امر در کاهش هزینه ها تاثیر زیادی دارد. از دیگر مزیت استفاده از دیوار پوششی می توان به وزن کم آن اشاره کرد. البته در برابر زلزله مقاوم است و مقاومت واحدهای ساختمانی را هم افزایش می دهد. در اجرای دیوار پوششی های محدودیت وجود ندارد و حتی برای یک دیوار 10 متری نیز می توانید از آن استفاده کنید.

برای بازسازی واحدهای قدیمی  یا نازک کاری و پوشش دادن دیوارهای می توانید در مدت کوتاهتری دیوارهای پوششی را اجرا کنید. البته خوبی استفاده از دیوار پوششی این است که می توانید همانند دیگر سقف کاذب رنگ بزنید و با توجه به سلیقه خود آن را طراحی کنید.

دلایل استفاده از دیوار پوششی

اجرای دیوارهای پوششی با توجه به خصوصیاتی که دیوارهای پوششی دارند موجب شده است که از هر کدام از دیوار پوششی ها در مکان های مختلف استفاده شود.

از خصوصیات دیوار پوششی می توان به طول عمر بالا، نصب سریع و آسان، برخوردار بودن از عایق حرارتی، قیمت مقرون به صرفه، اسیب نرسانده به تاسیسات برقی، رنگ پذیری و  افزایش کمتر ضخامت دیوار پوششی نسبت به سایر دیوارها اشاره کرد.

انواع دیوارهای پوششی کدامند؟

انواع دیوارهای پوششی کدامند؟

انواع متنوعی از دیوار پوششی وجود دارد که هر کدام نیز دارای خصوصیات متفاوت از یکدیگر هستند که در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • دیوار پوششی مناسب بهسازی حرارتی و صوتی

این مدل از دیوار پوششی به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی بسیار مناسب است که برای نصب این دیوار پوششی بر روی دیوار قدیمی از چسب پرلفیکس استفاده می شودکه با استفاده از این چسب به طور مستقیم روی دیوار قدیمی نصب می شود.

  • دیوار  پوششی مناسب نازک کاری

دیوار پوششی مناسب نازک کاری نصب سریع و راحتی دارد و با استفاده از چسب بر روی دیوارها نصب می شود. البته استفاده از این دیوار پوششی بیشتر برای نازک کاری استفاده می شود.

 

  • دیوار پوششی مناسب برای بهسازی حرارتی

استفاده از دیوار پوششی مناسب برای بهسازی حرارتی با هدف نازک کاری کردن دیوار و عایق حرارتی در مکان مورد نظر به کار می رود. برای نصب این دیوار بر روی دیوار قدیمی از چسب یا بتونه درزگیر کناف استفاده می شود.

سوالات متداول

 دیوار پوششی مدل پی وی سی یکی از پرکاربردترین دیوار پوششی در صنعت دکوراسیون داخلی است که با توجه به قیمت مناسبی که دارد مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

از مزیت های این متریال می توان به انعطاف پذیری بالا، قیمت ارزان، تنوع بالا، در دسترس بودن، سرعت اجرای بالا  و وزن سبک آن اشاره کرد.

بله با استفاده از دیوارهای پوششی می توان یک واحد را در کمترین زمان پارتیشن بندی کرد.