اجرای سقف ساختمان اداری و تجاری

طراحی و اجرای سقف ساختمان اداری و تجاری

مراکز اداری و تجاری با کاربری های مختلفی ایجاد می شوند، از این رو طراحان دکوراسیون داخلی در اجرای سقف اداری و تجاری از متریال های مختلفی استفاده می کنند. برای انجام این کار لازم است که الزامات هر محیط را درک کنید و بر اساس آن یک سقف کاذب مناسب را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

طراحان دکوراسیون داخلی معتقد هستند که اجرای سقف ساختمان اداری و تجاری یکی از اقدامات بسیار مهم و موثر برای زیبا سازی فضا های داخلی می باشد. افراد با این کار می توانند دفاتر کار مناسبی ایجاد کنند که به افزایش روحیه کارکنان کمک کرده و علاوه بر آن سبب جلب توجه مشتریان شوند. معمولا کارشناسان فعال در این زمینه ابتدا نوع کاربری ساختمان را مشخص می کنند و بر اساس آن متریال و سقف کاذب مناسبی را انتخاب کرده و اجرا می کنند. اگر برای دفاتر کار و محیط های اداری به دنبال سقف کاذب مناسبی هستید، بهتر است که از متریال هایی مانند کناف و چوب پلاست ها استفاده کنید.

اجرای سقف کاذب چوب پلاست در فضای اداری

اگر به دنبال یه محصول مناسب برای اجرای سقف اداری و تجاری هستید، این نوع متریال می تواند گزینه مناسبی باشد. اگر دفتر کار کوچکی دارید باید به دنبال سقف های با طرح های ساده تر باشید. این امر به شما کمک می کند تا فضایی دلباز ایجاد نمایید که بزرگ تر از مقدار واقعی به نظر می رسد. اما اگر دفتر کار شما بزرگ است، شما انتخاب های بیش تری برای طراحی سقف خواهید داشت و می توانید به گونه های مختلفی از سقف کاذب چوب پلاست استفاده نمایید. از این نوع سقف های کاذب برای راهرو، سالن کنفرانس، سالن پذیرش و دفتر مدیریت استفاده می کنند تا از این طریق فضای داخلی زیباتری ایجاد نمایند.

استفاده از این نوع سقف های کاذب علاوه بر زیبایی خارق العاده ای که دارند می توانند با مزایای زیادی همراه باشند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

• بهره وری انرژی

• نورپردازی مناسب

• بینش زیبایی شناسی کامل

• مخفی کردن اتصالات و تاسیسات

• پشتیبانی قوی از پروژکتور ها

• ایجاد محیطی مناسب برای افزایش تمرکز و کارآیی افراد

اجرای سقف اداری و تجاری

در بخش هایی مانند سرویس بهداشتی این مکان ها نیز بهتر است که از پانل های PVC استفاده شود زیرا این مواد کاملا ضد آب هستند و برای محیط های مرطوب در فضای اداری کاملا مناسب هستند. از طرفی امکان نورپردازی در آن ها نیز وجود دارد و می توانید با کمک این پانل ها فضایی روشن و ایده آل در سرویس ها فراهم کنید.

امروزه در همه محیط های اداری نیز مانند فضای داخل خانه ها از دکوراسیون داخلی استفاده می کنند. اجرای سقف اداری و تجاری با توجه به نوع کاربری و همچنین ابعاد فضا انجام می شود. معمولا طراحان دکوراسیون داخلی با توجه به نوع فضا و با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته می شود، نمونه خاصی از سقف های کاذب را انتخاب کرده و اجرا می کنند. از طرفی برای فضا ها و بخش های کوچک تر از طرح های ساده تری استفاده کرده و نور پردازی مناسبی بر روی آن اجرا می کنند تا فضایی دلباز و کاملا روشن داشته باشید.

استفاده از سقف کاذب کناف برای مراکز اداری و تجاری

اگر برای اجرای سقف اداری و تجاری از کناف استفاده نمایید، می توانید فضایی لوکس و لاکچری خلق کنید. این متریال بسیار انعطاف پذیر می باشد و می توانید طرح ها و نقش های مختلفی را با استفاده از آن ها ایجاد کنید. معمولا برای سالن های کنفرانس و اتاق مدیریت از طرح های مدرن و بسیار لوکس تری استفاده می کنند تا فضایی خاص و بسیار مدرن ایجاد شود.

در مقابل فضا هایی مانند راهرو و یا دفاتر کار که فضا های کوچک تری دارند را با طرح های ساده تری از این نوع سقف های کاذب پوشش می دهند. استفاده از این نوع سقف های کاذب با مزایای زیادی برای افراد همراه می باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • نصب سریع و آسان
  • بسیار سبک و کم وزن
  • انعطاف پذیر و بسیار شکل پذیر
  • قابل اجرا در انواع فضا ها
  • دوام بالا
  • عایق حرارت و صوت
  • امکان اجرای انواع نورپردازی ها
  • قابلیت رنگ پذیری

سوالات متداول

برای این کار به فاکتور های مختلفی مانند ابعاد فضا، نوع سقف کاذب انتخابی شما، میزان کیفیت متریال به کار رفته در آن و همچنین میزان نورپردازی ها توجه می کنند و بر اساس آن ها هزینه لازم برای این کار تعیین می شود.

بله، این کار می تواند در جلب مشتری بسیار موثر باشد فقط کافیست که طرح انتخابی شما تا حد امکان ساده بوده و نورپردازی مناسبی داشته باشد.

در این فضا ها بهتر است که از کناف ها استفاده نمایید. این نوع سقف ها تنوع طرح بسیار زیادی دارند و می تواند تعداد زیادی لامپ در آن نصب کرده و فضای بسیار روشنی ایجاد نمایید.