اجرای سقف پذیرایی

اجرای سقف پذیرایی یکی از مهم ترین بخش ها در دکوراسیون داخلی خانه ها به شمار می آید. این کار باید بر اساس استاندارد های خاصی انجام گیرد تا بتواند به زیبا تر نشان دادن فضا کمک کند. اجرای سقف پذیرایی و نورپردازی که در این نوع سالن ها، تنها جنبه زیبایی نداشته و نور غالب در محیط را تامین می کند. از این رو نحوه اجرای آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با متراژ و میزان نور طبیعی محیط هماهنگ باشد.

نحوه اجرای سقف پذیرایی

با توجه به اهمیت زیاد اجرای سقف پذیرایی در دکوراسیون داخلی خانه ها باید فاکتور های مختلفی را در حین اجرا مد نظر خود قرار دهید و مطابق با آن ها انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. معمولا برای این فضا ها از کناف استفاده می کنند و به روش یکپارچه کار را اجرا می نمایند. این امر سبب زیبا تر شدن فضا می شود و با یک رنگ آمیزی مدرن و بسیار تمیز می توانید یک سقف بی نظیر برای فضای داخلی سالن پذیرایی خود ایجاد نمایید.

یکی از مهم ترین معیار ها توجه به رنگ سقف می باشد، با توجه به متراژ فضای مورد نظر و همچنین رنگ دیوار ها باید رنگ مناسبی برای سقف انتخاب نمایید. اگر فضای سالن پذیرایی شما کوچک می باشد بهتر است که از رنگ های روشن تری برای این کار استفاده کنید اما در فضا های بزرگ تر تعداد انتخاب های شما بیش تر خواهد بود.

اجرای انواع سقف کاذب و اصول طراحی این سازه ها به شرایط و پارامترهای زیادی وابسته هست که در بخش های مختلف خدمت شما ارائه شده است.

اجرای سقف پذیرایی

نوع دوم این مدل سقف ها، طرح مربعی و مستطیلی آن ها می باشد. این نمونه از مدل کناف ها با سالن هایی در ابعاد مختلف متناسب می باشد و افراد در موارد مختلفی می توانند از این نوع کناف ها استفاده کنند. علاوه بر دو نوع قبل، نمونه سفارشی آن ها نیز وجود دارد که می تواند با سلیقه و علایق افراد مطابقت بیش تری داشته باشد. در هنگام انتخاب مدل باید به متراژ‌فضا دقت داشته باشید و برای فضا های کوچک به دنبال طرح های ساده تری باشید. استفاده از طرح های شلوغ در این فضا ها می تواند سالن پذیرایی شما را کوچک تر نشان دهد و فضا را گرفته نشان دهد.

انتخاب مدل مناسب برای سقف پذیرایی

یکی از فاکتور های مهم در اجرای سقف پذیرایی، توجه به مدل آن می باشد. در حالت کلی کناف مورد استفاده در سالن پذیرایی را بل سبک ها و طرح های مختلفی نصب می کنند که هر یک از آن ها زیبایی فوق العاده ای به محیط می بخشد. یکی از بهترین و پر طرفدار ترین نمونه ها مدل گرد این کناف ها می باشد. این نوع سقف ها بیش تر برای فضا های با ابعاد مربع و یا گرد به کار گرفته می شود و برای محیط های مستطیلی بهتر است که از مدل های بیضی و یا طرح های منحنی این نوع کناف ها استفاده نمایید.

 

اجرای سقف مدل بیضی پذیرایی با کناف

هزینه اجرای سقف پذیرایی

برای این که متوجه شوید، اجرای سقف پذیرایی به چه هزینه هایی احتیاج دارد، باید بدانید که نوع متریال به کار رفته در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. گاهی اوقات افراد از کناف های ساده برای انجام این کار استفاده می کنند و بعضی مواقع از نمونه های ضد آب و یا ضد حریق آن ها به کار می برند. این امر می تواند شامل هزینه های متفاوتی باشد و در نتیجه هزینه کل اجرای سقف را تغییر دهد. علاوه بر آن مدل و طرحی که برای این کار در نظر می گیرید سبب می شود تا به متریال های مختلفی نیاز داشته باشید و همچنین نحوه نورپردازی ها نیز از فاکتور های مهم دیگری هستند که تعیین کننده قیمت ها می باشند.

 متراژ سالن پذیرایی شما و روش اجرای کناف ها نیز تاثیر بسزایی در این هزینه ها خواهند داشت. از طرفی شما برای اجرای این سقف ها علاوه بر هزینه خرید متریال باید هزینه هایی برای حمل و جا به جایی آن ها پرداخت نمایید و هزینه هایی نیز به عنوان دستمزد در نظر بگیرید. همه این عوامل سبب می شوند تا هزینه های اجرای این سقف ها در موارد مختلف، با هم متفاوت باشند.

طرح ساده سقف پذیرایی کوچک

در نهایت

امروزه اکثر افراد به دنبال پیاده سازی سبک های مدرن دکوراسیون داخلی در منزل خود هستند. از این رو مطابق با نظر کارشناسان از کناف ها استفاده می کنند تا فضایی لوکس و بسیار زیبا تر ایجاد کنند. اجرای سقف پذیرایی یکی از اصلی ترین مراحل نجام این کار می باشد که باید مطابق با متراژ خانه و میزان روشنایی آن انجام گیرد. برای فضاهای کوچک تر بهتر است که از طرح های ساده ترو رنگ های روشن تری استفاده نمایید و برای سالن های بزرگ تر می توانید طرح های شلوغ تر را انتخاب نمایید.

سوالات متداول برای اجرای سقف پذیرایی

این کار می تواند فضایی لوکس تر ایجاد نماید که با اجرای نوپردازی ها به روشن تر شدن و دلباز تر شدن سالن پذیرایی کمک می کند.

ابتدا با استفاده از میلگرد های بدون آج سازه مورد نظر را می سازند و سپس ورقه های کناف را بر روی آن نصب کره و سپس بتونه کاری می کنند.

برای این کار باید به مدل و طرج سقف کاذب توجه کنید، اگر منحنی های تندی دارد باید به دنبال نمونه های نازک تر و انعطاف پذیر تری باشید اما اگر طرح های چهار گوش ساده ای برای این کار در نظر دارید، می توانید نمونه های ضخیم تر را انتخاب کنید.