اجرای سقف استخر

طراحی و اجرای انواع سقف استخر

اجرای سقف استخر تنها با هدف زیبا سازی انجام نمی شود و این کار بیش تر جنبه مقاوم سازی دارد. در حقیقت با این کار از خرابی و پوسیدگی سقف استخر جلوگیری می شود و در حفظ دمای محیط بسیار موثر می باشد. از آن جایی که در این گونه فضا ها رطوبت بسیار بالا می باشد، باید از مواد و متریال های مخصوصی استفاده شود.

طراحی و اجرای انواع سقف استخر

معرفی انواع سقف کاذب استخر

برای اجرای سقف استخر امروزه از متریال های مدرن و پیشرفته ای استفاده می کنند که نسبت به نمونه های پی وی سی زیبایی خارق العاده ای دارند که شامل موارد زیر می شود:

• سقف کاذب ساده برای استخر

این نمونه از سقف ها همان انواع پی وی سی می باشند که در پانل هایی با ابعاد ۶۰*۶۰ تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

• سقف کاذب کشسان برای استخر

این نمونه های مدرن از سقف کاذب ضد حریق بوده و جنسی بسیار سبک و انعطاف پذیر دارند. برای جذاب تر کردن فضا در این نوع سقف های کاذب ازچند نوع نورپردازی مختلف استفاده می کنند تا فضایی لوکس ایجاد کنند.

• سقف کاذب پلی کربنات برای استخر

این نمونه از پلیمر های ترموکلاسیک را در انواع مختلف توپر، مشبک و موج دار تولید می کنند. بهترین و پر طرفدار ترین نمونه از این سقف های کاذب نوع موج دار آن ها می باشد که به جذب ذرات معلق در هوا می پردازد. این امر سبب می شود تا فضای داخلی استخر ها بسیار تمیز و بهداشتی باشند. از طرفی این محصولات از تابش نور ماوراء بنفش نیز جلوگیری می کنند و می تواند سقف مناسبی برای استخر ها به شمار آيند.

• سقف مجازی برای استخر

این نمونه از سقف ها طرح های مختلفی از طبیعت را به نمایش می گذارند و همواره تلاش می کنند تا فضایی لاکچری خلق کنند. این محصول را نیز در نمونه های ضد آب تولید می کنند تا در این گونه فضا های مرطوب بتوان از آن ها استفاه کرد.

• سقف شیشه ای استخر

یکی از مدرن ترین نمونه از سقف هایی که برای استخر ها مورد استفاده قرار می گیرد، این محصولات می باشند. این نوع سقف ها را با استفاده از شیشه های سکوریت بسیار ضخیم تولید می کنند و به صورت تایل های جدا از هم می باشند که در مدل های مختلفی به هم متصل می شوند.

اجرای سقف استخر

اجرای سقف استخر

برای اجرای سقف استخر باید توجه داشته باشید که این فضا نسبت به دیگر فضا های داخلی بسیار متفاوت می باشد. در این فضا ها نمی توانید از سقف های کاذب گچی استفاده نمایید زیرا شرایط برای رشد باکتری و قارچ ها فراهم می شود و سلامتی افراد به خطر می افتد. برای این نوع فضا ها باید به دنبال محصولاتی باشید که در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و بتواند در این ظرایط به خوبی شکل ظاهری خود را حفظ کند.

بهترین متریال مورد استفاده برای این فضا ها، سقف های PVC می باشد. این ماده یکی از انواع مواد پلیمری ترموپلاستیک است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، فضایی کاملا استاندارد و بهداشتی تولید می کند که در برابر رطوبت بسیار مقاوم است.

اجرای سقف استخر یکی از مهم ترین اقدامات برای ساخت این مکان ها می باشد. معمولا برای محافظت از سقف اصلی و جلوگیری از پوسیده شدن آن، از سقف های کاذب استفاده می کنند. این نوع سقف ها را با استفاده از متریال های مختلفی ایجاد می کنند و طرح و رنگ های گوناگونی به آن می بخشند. در حالت کلی برای اجرای سقف کاذب در این فضا های مرطوب بهتر است که از پانل های پی وی سی استفاده کنید. این نوع سقف ها در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم هستند و عایق مناسبی برای صدا و حرارت می باشند.

مزایای اجرای سقف کاذب در استخر

مزایای اجرای سقف کاذب در استخر

بهتر است که اجرای سقف استخر را به طراحان دکوراسیون داخلی بسپارید تا با توجه به شرایط محیطی و ابعاد فضا نمونه مناسبی از این محصولات را انتخاب کرده و برای شما اجرا نمایند. البته در شرایط محیطی این گونه فضا ها بیش تر پانل های پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای این نوع سقف های کاذب با مزیت های زیادی برای افراد همراه می باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مقاوم در برابر رطوبت
  • عایق حرارت و صدا در استخر
  • سهولت در نصب
  • زیبا و جذاب
  • تعمیر آسان تاسیسات
  • ممانعت از آلوده شدن آب
  • جلوگیری ز رشد قارچ و باکتری
  • مقاوم بالا در برابر پوسیدگی

ویدئو

سوالات متداول

این نوع سقف ها را با توجه به فاکتور های مختلفی مانند نوع سقف کاذب، نوع متریال های به کار رفته در آن، میزان کیفیت مواد و همچنین ابعاد فضا قیمت گذاری می کنند.

آسمان مجازی، سقف کشسان و کناف ها از مهم ترین نمونه از این نوع سقف های کاذب می باشند که امکان باز و بسته کردن آن ها وجود ندارد.

نمونه های پلی کربنات و شیشه ای از جمله سقف های کاذبی هستند که جزو این دسته قرار می گیرند. این نوع سقف ها قابلیت باز و بسته شدن دارند، در روز های گرم تابستان می توانید آن ها را باز کرده و زمستان ها نیز آن ها را ببندید.