اجرای سقف سرویس

اجرای سقف سرویس یکی از اقدامات مهمی است که پس از پایان کاشی کاری کف و بدنه انجام می گیرد. این کار با هدف های مختلفی انجام می شود که مهم ترین آن ها پنهان کردن لوله کشی ها و همچنین ایجاد سطحی صاف و یکدست در سقف می باشد. برای این فضا از سقف کاذب های متفاوتی مانند کناف، آسمان مجازی، طلقی و پی وی سی استفاده می کنند. برای آشنایی بیش تر با اجرای سقف در این گونه فضا ها کافیست که تا انتها کنارمان باشید.

طراحی و اجرای انواع سقف سرویس

از متریال های مختلفی برای اجرای سقف سرویس استفاده می کنند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند. بهترین و پرطرفدار ترین سقف کاذبی که برای این فضا مورد استفاده قرار می گیرد، سقف های پی وی سی می باشند. این نمونه از سقف های کاذب در برابر رطوبت و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند و در محیط مرطوبی مانند سرویس های بهداشتی می توانند شکل خود را به خوبی حفظ کرده و خراب نشوند. یکی از دیگر نمونه های مناسب برای این فضا ها، تایل های ۶۰*۶۰ می باشند که سقفی بسیار مسطح و مناسب ایجاد می کنند.

طراحی و اجرای انواع سقف سرویس

مزایای سقف کاذب سرویس بهداشتی

زمانی که از سقف های کاذب برای اجرای سقف سرویس استفاده می کنید، سقفی صاف و یکدست ایجاد می شود که بسیار از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع سقف می تواند با مزایای زیادی برای افراد همراه باشد که مهم ترین نمونه از آن هاعبارتند از:

• امکان جا به جایی سقف های کاذب

• بسیار مقرون به صرفه

• عایق صدا

• عایق انرژی

• امکان اجرای نورپردازی

• امکان تعمیر و بازسازی با هزینه مناسب

• کاهش مصرف سوخت

• امکان اجرای پروژه های تاسیساتی بدون آسیب به سقف

• ضد آب

• عایق رطوبت

اجرای پانل طولی PVC برای سقف سرویس

اجرای پانل طولی PVC برای سقف سرویس

امروزه پانل های طولی زیادی تولید می شوند ک از جنس پی وی سی بوده و در اجرای سقف سرویس مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع پانل ها را در ابعاد ۰.۲*۶ و یا ۰.۴*۶ تولید می شوند و ضخامتی که برای آن ها در نظر گرفته می شود، ۷ یا ۸ میلیمتر می باشد. سرعت اجرای سقف با این پانل ها بسیار بالا می باشد و برای نصب آن ها به زیرسازی خاصی احتیاج ندارید.

متریال به کار رفته در این نوع سقف های کاذب از جنس پلیمر هستند و به صورت پانل هایی از پلاستیک سخت شده و یا پلی وینیل کلراید مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات وزن بسیار کمی دارند و کاملا ضد آب هستند. از طرفی عایق رطوبت و حرارت هستند و به خوبی می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

برای اجرای این نوع سقف ها ابتدا پروفیل های سپری آلومینیومی و یا گالوانیزه را به صورت شبکه های ۶۰*۶۰ آماده کرده و در سقف نصب می کند. سپس تایل های مربعی را بر روی این شبکه قرار داده و سقفی صاف و یکدست ایجاد می کنند. این نمونه از سقف ها در تماس با آب و رطوبت بسیار مقاوم بوده و هرگز دچار پوسیدگی و خوردگی نمی شوند.

هزینه اجرای سقف سرویس بهداشتی

هزینه اجرای سقف سرویس بهداشتی

همان طور که گفتیم برای اجرای سقف سرویس از متریال های مختلفی استفاده می کنند که هر یک از آن ها در قیمت های متفاوتی به فروش می رسند. از این رو نمی توان قیمت ثابتی را برای آن ها در نظر گرفت و اجرای هر نمونه از این سقف های کاذب به هزینه های مختلفی احتیاج دارد. به طور مثال اجرای سقف های پی وی سی نسبت به نمونه های آسمان مجازی هزینه های کم تری را به خود اختصاص می دهد. نمونه های پی وی سی نیز در انواع مختلف مات، براق، ضد آب و ضد آتش تولید می شوند که هر یک از آن ها با قیمت های مختلفی همراه می باشد.

 از طرفی متراژ سرویس بهداشتی نیز از دیگر فاکتور های مهمی است که در تعیین هزینه ها موثر است. علاوه بر همه این ها نوسانات قیمت دلار نیز اجازه ثابت ماندن قیمت ها را نمی دهد. برای اجرای این سقف ها باید هزینه هایی نیز بابت دستمزد به نیروی کار پرداخت نمایید که مبلغ نیز در شرایط مختلف متفاوت می باشد.

سوالات متداول

این نمونه از سقف کاذب ها یکی از مدل های مدرن و به روزی می باشند که در طرح های بسیار متنوع و زیبایی تولید می شوند. برای جلوه زیبا تر این سقف ها از نورپردازی در پشت سقف کاذب استفاده می کنند و فضا را بسیار لوکس تر نشان می دهد.

این نمونه از سقف های کاذب ظاهری مشابه شیشه دارند اما بسیار سبک و در عین حال مقاوم می باشند. این محصولات کاملا شفاف هستند و می تواند فضایی زیبا و جذاب در سرویس بهداشتی ایجاد کنند.

برای این کار از تایل ها و یا پانل های طولی پی وی سی استفاده می کنند اما برخی افراد نمونه های چوبی، پلکسی گلس، طلقی و یا نوع مجازی ین سقف ها را می پسندند.