اجرای سقف آشپزخانه

برای ساخت این نمونه از سقف های کاذب از ورقه های فلزی و فولادی استفاده می کنند. در ادامه به بررسی کلی نحوه اجرای سقف آشپزخانه میپردازیم.

طراحی و اجرای انواع سقف آشپزخانه

امروزه در اکثر خانه های مدرن به اجرای سقف آشپزخانه می پردازند. منظور از این کار نصب سقف های کاذب بر روی سقف اصلی آشپزخانه می باشد که به زیبا ترشدن فضای داخلی کمک می کند. برای این کار از متریال ها و مواد مختلفی استفاده می کنند که برخی از آن ها نسبت به دیگری مدرن تر و زیبا تر می باشند. 

برای اجرای سقف آشپزخانه از متریال های گوناگونی استفاده می کنند که هر یک از آن ها ظاهری متفاوت داشته و دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. مهم ترین نمونه از این سقف ها به شرح زیر می باشند:

طراحی و اجرای انواع سقف آشپزخانه

• سقف کاذب رابیتس

برای ساخت این نمونه از سقف های کاذب از ورقه های فلزی و فولادی استفاده می کنند. ابتدا این ورقه ها را به هم جوش داده و شکلی مشبک از آن ها تولید می کنند. سپس با استفاده از گچ روی آن را پوشش داده و تزئین می کنند. مهم ترین مزیت های این نوع سقف کاذب عبارتند از:

1- در دسترس بودن مصالح

۲- اجرای سریع و راحت

3- طراحی ظریف و زیبا

4- انعطاف پذیری بالا

5- مقاوم در برابر آتش سوزی

6- ایجاد سقفی صاف و بدون ترک خوردگی

• سقف کاذب کناف

یکی از انواع سقف های کاذب نمونه های هستند که با استفاده از کناف اجرا می شوند. این صفحات روکش دار گچی نیز امروزه بسیار پر طرفدار شده اند و همه ترین مزیت های آن ها عبارتند از:

2- وزن بسیار کم

1- مقاوم در برابر زلزله

2- وزن بسیار کم

3- عایق حرارتی و صوتی

4- قابل رنگ آمیزی در رنگ های مختلف

• سقف کاذب طلقی

امروزه نمونه های جدیدی تری از این سقف ها تولید می شوند که یکی از آن ها مدل طلقی می باشد. جنس این نمونه از سقف ها از نوع پلاستیک ترمودینامیک بوده و بسیار مقاوم و با دوام می باشد. این نوع سقف های کاذب بسیار شفاف و زیبا می باشند و می توان زیر آن را نورپردازی کرده و فضایی لوکس و لاکچری در آشپزخانه خود ایجاد کرد.

معرفی مدرن ترین نمونه از سقف کاذب آشپزخانه

معرفی مدرن ترین نمونه از سقف کاذب آشپزخانه

اجرای سقف آشپزخانه فقط به موارد گفته شده محدود نمی شود، امروزه نمونه های بسیار متنوع و با کیفیتی از سقف های کاذب ساخته می شوند که هر یک از آن ها زیبایی خارق العاده ای به محیط اهدا می کنند. یکی از پر طرفدار ترین نمونه از این سقف ها، نوع PVC آن ها می باشد. این نمونه از سقف ها کاملا ضد آب هستند و برای محیط های مرطوبی مانند آشپزخانه بسیار مناسب می باشند. این محصولات که با استفاده از پانل های پی وی سی تولید می شوند بسیار سبک و کم وزن بوده و می تواند فضایی بسیار تمیز و مرتب در آشپزخانه ها ایجاد کنند.

نمونه دیگری از این سقف ها، نوع مجازی آن ها می باشد. این نوع سقف ها از سه بخش اصلی تشکیل می شوند، ابتدا سقف را نورپردازی کرده و نور لازم را تامین می کنند. سپس سازه سقف کاذب را نصب کرده و در نهایت یکی از تایل های طرح دار و بسیار زیبای موجود را انتخاب کرده و بر روی سازه نصب می کنند. گاهی اوقات علاوه بر این تایل ها از شیشه های رنگی نیز استفاده می کنند.

امروزه اکثر افراد برای زیباسازی خانه ها از سقف های کاذب استفاده می کنند. یکی از اقدامات مهمی که در این زمینه انجام می گیرد، اجرای سقف آشپزخانه می باشد که با استفاده از متریال های مختلفی می توان آن را انجام داد. برای ساخت این نوع سقف ها از کناف، پی وی سی، طلق ها و یا ورق های چوبی استفاده می کنند. گاهی اوقات ورق های چوبی را با دستگاه سی ان سی برش داده و طرح های خاصی ایجاد می کنند و برخی مواقع نیز با استفاده از تکنولوژی های مدرن تر سقف های مجازی زیبایی در آشپزخانه ها خلق می نمایند.

 

اجرای سقف کاذب سی ان سی برای آشپزخانه

اجرای سقف کاذب سی ان سی برای آشپزخانه

سقف های کاذب سی ان سی یکی از مدرن ترین نمونه از سقف های کاذبی هستند که امروزه در فضا های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اجرای سقف آشپزخانه با استفاده از این نوع سقف ها یکی از روش های خلاقانه و به روز می باشد که برای این کار از متریال های مختلفی مانند ورق اکریلیک، تخته های ام دی اف و یا شیشه استفاده می کنند. این ورق ها را با کمک دستگاه CNC برش می دهند و در طرح ها و شکل های مختلفی به هم متصل می کنند.

گاهی اوقات زیر این نوع سقف ها را نورپردازی می کنند و با نصب سقف، فضایی خاص و بسیار دوست داشتنی خلق می کنند. استفاده از این نوع سقف ها با مزایای زیادی برای افراد همراه می باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • امکان اجرای طرح های سه بعدی
  • طراحی مدرن و بسیار لوکس
  • نصب سریع و آسان
  • سقفی کاملا صاف، براق و بهداشتی
  • مناسب برای انواع رستوران ها و سالن های غذاخوری

ویدئو

سوالات متداول

بله این نوع سقف ها عایق حرارت و صوت هستند، در نتیجه علاوه بر این که از انتقال صدا جلوگیری می کنند در کاهش مصرف انرژی نیز موثر هستند.

بله، این سقف ها بسیار سبک و کم وزن هستند و بر روی انواع سقف های اصلی قابل اجرا می باشند.

این نوع سقف ها را با توجه به نوع متریل به کار رفته در سقف، نوع سقف کاذب اجرا شده، ساده و یا طرح بودن سقف و همچنین براساس متراژ آشپزخانه شما قیمت گذاری می کنند.