اجرای سقف پارکینگ

طراحی و اجرای انواع سقف پارکینگ

امروزه اکثر خانه های ویلایی و یا آپارتمانی به گونه ای ساخته می شوند که فضای کافی برای پارکینگ اتومبیل ها نیز داشته باشند. اجرای سقف پارکینگ یکی از مهم ترین اقداماتی که در این زمینه باید انجام گیرد تا بتواند به خوبی از خودرو های شما محافظت کند. اگر پارکینگ ها را در فضای باز خانه و یا باغ های ویلایی احداث کنید از متریال های مختلفی برای پوشش سقف آن ها می توانید استفاده نمایید.

اجرای سقف پارکینگ یکی از کار هایی است که برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و بارش باران و برف بر روی اتومبیل ها انجام می شود. یکی از متریال هایی که برای انجام این کار مورد استفاده قرار می گیرد، ورق های آلومینیوم کامپوزیت می باشد. این نمونه از ورق ها نسبت به دیگر ورق های فلزی مناسب تر می باشد و از استحکام بالایی برخوردار است.

طراحی و اجرای انواع سقف پارکینگ

مزایا سقف کاذب پارکینگ

سقف کاذب پارکینگ، مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالایی دارند و در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. مهم ترین مزایای این نوع متریال ها برای اجرای سقف عبارتند از:

• مقاوم در برابر رطوبت

• بسیار کم وزن و سبک

• قیمت مناسب

• قابل انعطاف

• تنوع بالا در طرح و رنگ

ویژگی سقف کاذب پارکینگ

گاهی اوقات نیز برای اجرای این سقف ها از ورق های کامپوزیت استفاده می کنند. این نمونه از متریال ها نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

• مقرون به صرفه بودن

• نصب سریع

• قابل شستشو

• شکل پذیری آسان

• تنوع ۱۰۰ طرح و رنگ

• زیبایی ظاهری

اجرای سقف پارکینگ با ورق پلی کربنات

اجرای سقف پارکینگ با ورق پلی کربنات

یکی از متریال هایی که در اجرای سقف پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد، ورق های پلی کربنات می باشد. این نوع ورق ها نوعی مواد ترموپلاستیک هستند که از مقاومت بالای برخوردار بوده و طول عمر زیادی دارند. این نوع ورق ها زمانی که به عنوان سقف پارکینگ ها مورد استفاده قرار می گیرند، از تابش مستقیم نور خورشید به اتومبیل ها جلوگیری می کنند و در برابر ضربات ناگهانی نیز بسیار مقاوم می باشند. شاید بسیاری از مواد و متریال ها بتوانند از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری کنند اما جلوی تابش نور ماوراء بنفش را نمی گیرند.

 این در حالی است که این ورق ها از تابش این نوع نور مضر به خودرو ها نیز جلوگیری می کند. این محصولات تقریبا شکست ناپذیر هستند و در مقابل افزایش دما و یا کاهش شدید دما دچار ترک خوردگی نمی شوند. از دیگر ویژگی های مهم این مواد، وزن پایین آن ها می باشد، این امر سبب می شود تا حمل و نقل آن ها آسان بوده و به راحتی قابل نصب باشند.

امروزه در بسیاری از فضا های باز برای محافظت از اتومبیل ها به اجرای سقف پارکینگ می پردازند. در فضا های روباز از متریال های مختلفی مانند ورق های کامپوزیت، ورق آلومینیومی و یا ورق پلی کربنات برای اجرای این نوع سقف ها استفاده می کنند. هر یک از این مواد دارای ویژگی های مختلفی بوده و مزیت ها و معایب خاصی دارند. در حالت کلی این متریال ها از تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی برخوردار بوده، کم وزن هستند و بسیار مقرون به صرفه می باشند. برای اجرای سقف کاذب در پارکینگ های سر پوشیده نیز از متریال هایی مانند تایل ها و یا پانل های پی وی سی استفاده می کنند که بسیار مقاوم و سبک هستند.

اجرای سقف کاذب در پاکینگ های سر پوشیده

اجرای سقف کاذب در پاکینگ های سر پوشیده

امروزه طبق اصول استاندارد شهرداری باید هر واحد آپارتمانی دارای یک پارکینگ باشد که در اکثر موارد پارکینگ های سرپوشیده را برای این کار انتخاب می کنند. معمولا یک طبقه زیر طبقه همکف را به پارکینگ اختصاص می دهند. در این شرایط پارکینگ ها خود مسقف هستند اما بسیاری از افراد برای زیبا تر نشان دادن فضا از سقف های کاذب استفاده می کنند.

اجرای سقف پارکینگ با استفاده از متریال های مختلفی انجام می گیرد. مهم ترین و پر طرفدار ترین نمونه از موادی که برای ساخت این نوع سقف ها استفاه می شوند، کناف و پانل های پی وی سی می باشند. این محصولات بسار سبک و کم وزن بوده و از مقاومت بالایی برخوردار هستند. از طرفی هر مدل نورپردازی بر روی آن ها اجرا می شود و محیطی بسیار تمیز، زیبا و بهداشتی در فضای داخلی پارکینگ ها ایجاد می شود.

سوالات متداول

این نمونه از سقف ها بیش تر برای سقف های مخوطی و یا کروی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا شکل پذیری بالایی داشته و بسیار منعطف هستند.

با توجه به نوع متریال به کار رفته در سقف، طرح و شکل آن و همچنین متراژ پارکینگ مورد نظر شما هزینه لازم برای اجرای این کار تعیین می گردد.

این محصول بسیار مقاوم بوده و در کم ترین زمان ممکن اجرا می شود. همچنین هزینه نگهداری و یا تعمیر آن نیز بسیار پایین می باشد و به راحتی می توان آن را نورپردازی کرد.