قیمت کناف

قیمت کناف

اولین نکته ای که ذهن مخاطبان را با شنیدن نام کناف به خود مشغول می کند، قیمت بالای آن است‌. ولی باید بگوییم که قیمت کناف از مواردی مانند دیوار چینی، به صرفه و ارزان تر می باشد.

به طور کلی، قیمت کناف و اجرای آن به عوامل مختلفی بستگی دارد و از فاکتورهای متعددی تاثیر می پذیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی قیمت این محصول و موارد موثر در این زمینه اشاره کنیم. پس همراه ما باشید‌.

قیمت کناف چقدر است؟

همه افراد قبل از خرید کناف و اجرای آن، قصد اطلاع از قیمت کناف را دارند. ولی نمیتوان قیمت ثابتی برای کناف در نظر گرفت و بر اساس عوامل مختلفی، قیمت آن متفاوت خواهد بود. 

عوامل موثر بر قیمت اجرای کناف

فاکتورهای متعددی وجود دارند که بر قیمت اجرای کناف آن تاثیر دارند. این موارد، شامل موارد زیر می شود:
●طراحی: اشکال منحنی با هزینه گران تری از اشکال خطی یا تیز، اجرا می شوند.
●مصالح مصرفی: قیمت مصالح مصرفی نیز در قیمت کناف موثر می باشند. مصالحی مانند پیچ، پنل و پروفیل که تولید شرکت های معتبری هستند، قیمت بیشتری از نمونه های متفرقه دارند.
●موقعیت محل نصب: درصورتیکه نصب کناف در محل سختی باشد، دستمزد اجرا نیز افزایش پیدا می کند.
●متراژ محل نصب: هزینه اجرای کناف در متراژهای کم به ازای یک واحد، افزایش پیدا می کند‌.
●برند کناف: طبیعتا قیمت برندهای داخلی کناف با نمونه های خارجی متفاوت است.
●کناف سقف ساده یا روکش دار

●دستمزد کناف ‌کار

روش محاسبه هزینه اجرای کناف

متخصصان برای محاسبه قیمت کناف و اجرای آن، روش های مختلفی به کار می برند. از جمله:

●متر مربع: در این روش، تخمین قیمت اجرای کناف بر اساس هر متر مربع از سقف یا دیوار، صورت می گیرد.

●متر طول: در روش متر طول، قیمت بر اساس هر متر طول باکس انجام می شود.

●میزان کناف مصرفی: در این روش، هزینه یک متر مربع از مصالح مصرفی بر میزان آن ضرب می شود. سپس دستمزد متخصص در قیمت یک متر کناف، قرار می گیرد.

●قیمت مقطوع: متخصص پس از بازدید محل و بررسی طرح آن، قیمت نهایی را اعلام می کند.

تفاوت قیمت کناف دیوار با کناف سقف

قیمت کناف دیوار با کناف سقف متفاوت می باشد. هدف از نصب کناف دیوار، جداسازی بخش های داخلی ساختمان، رفع ناهمواری های دیوار، جلوگیری از ورود سرما و گرما و… است‌. همچنین کناف دیوار شامل دو نوع دیوار کناف پوششی و دیوار کناف جدا کننده می باشند که قیمت هر یک، متفاوت از دیگری است.

قیمت کناف سقف

قیمت کناف سقف نیز مانند کناف دیوار به موارد بسیاری بستگی دارد. به طور کلی هزینه کناف سقف به دو دسته هزینه اصلی و هزینه فرعی تقسیم بندی می شود. هزینه اصلی کناف سقف خود به چهار قسمت تقسیم بندی می‌شود. 

●قیمت گچ برگ

●قیمت مصالح سازه

●قیمت مصالح درزگیری

●دستمزد اجرا

هزینه فرعی کناف سقف: هزینه های فرعی کناف سقف نیز از موارد زیر تاثیر می پذیرند.

●نوع کار

●حجم کار

●ساده یا دکوراتیو بودن

●کیفیت مصالح و…

 

لازم به ذکر است که هزینه و قیمت کناف تنها در خرید مصالح و دستمزد متخصص خلاصه نمی شود. بلکه بایستی قبل از نصب کناف به رفع نم و رطوبت و ترک خوردگی دیوار و سقف پرداخت که مستلزم پرداخت هزینه است. همچنین در صورت نیاز به عایق کردن دیوار و سقف، بایستی به خرید پشم سنگ اقدام کرد که سبب افزایش هزینه ها می شود‌.


چرا نباید در انتخاب کناف تنها به قیمت آن بسنده کرد؟

در این محتوا به قیمت کناف اشاره کردیم. ولی این بدین معنی نیست که در انتخاب و اجرای کناف، تنها قیمت را در اولویت قرار داد. در صورتیکه از کناف بی کیفیت و ارزان استفاده شود، سبب ایجاد خساراتی مانند ترک خوردن و موج انداختن سطوح می شود. سقوط و خرابی دیوار نیز از دیگر نتایج استفاده از کناف بی کیفیت می باشد. توصیه میکنیم که برای کاهش قیمت کناف، نمونه های ساده و خط دار را انتخاب کنید. زیرا طرح های منحنی دکوراتیو، افزایش هزینه اجرا، بتونه کاری و دور ریز مصالح را به همراه دارند.

نتیجه نهایی قیمت کناف

استفاده از کناف، به عنوان یکی از بهترین متریال ها در صنعت ساختمان به شمار می رود. امروزه به دلیل استقبال افراد از کناف، مدل و نمونه های مختلفی از این محصول تولید و به بازارهای فروش، عرضه شده است. همین عامل نیز سبب تفاوت قیمت آن می شود. علاوه بر این، همانطور که اشاره نمودیم، متراژ محل، مصالح به کار برده شده، نوع کار، برند کناف و… همگی در قیمت کناف تاثیر دارند. توصیه میکنیم که در زمان انتخاب کناف، ابتدا کیفیت آن مورد توجه خود قرار دهید و محصولی با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید.

سوالات متداول در مورد قیمت کناف

۱. روش محاسبه اجرای کناف باکس نورمخفی دوطرفه چگونه است؟

 برای محاسبه اجرای کناف باکس نور مخفی دو طرفه، متراژ سقف را در عدد ۱.۵ ضرب می کنند.

۲. تفاوت میان کناف سقف و دیوار چقدر است؟

تفاوت چندانی بین کناف دیوار و سقف وجود ندارد. با این حال، برخی از متخصصان هزینه بیشتری را برای کناف دیوار در نظر می گیرند. گرانتر بودن سازه های دیوار و زمانبر بودن اجرا از جمله دلایل این امر، تلقی شده است.

۳. ارتباط کاهش ارتفاع با هزینه نصب کناف چیست؟

 در صورت کم شدن ارتفاع سقف بیش از حد معمول، اجرت متخصص کناف کار نیز به همان مقدار افزایش پیدا می کند.

۴. هزینه حمل و نقل مصالح کناف کاری را چه کسی می پردازد؟

اگر متخصص نصب کناف مسئول تهیه مصالح باشد، طبیعتا هزینه حمل و نقل مصالح کناف کاری نیز بر عهده وی است. ولی توصیه میکنیم که قبل از انجام کار، با متخصص مربوطه در این زمینه به توافق برسید. 

۵. دستمزد اجرای کناف در ساختمان نوساز متفاوت است؟

دستمزد اجرای کناف در ساختمان های نوساز با ساختمان های قدیمی تفاوتی ندارد. ولی درصورتیکه ساختمان شما در حال ساخت و ساز باشد و قصد اجرای کناف در برخی از واحدهای آن را داشته باشید، ممکن است که متخصص مربوطه هزینه کمتری برای کناف کاری دریافت کند.

ویدئو قیمت کناف