راهنمای ساخت دیوار منحنی با کناف

راهنمای ساخت دیوار منحنی با کناف

راهنمای ساخت دیوار منحنی با کناف

متریال های مختلفی برای طراحی دکوراسیون استفاده می شوند که یکی از آن ها کناف است. به دلیل ساختار و ویژگی هایی که کناف دارد در اماکن بسیاری قابل استفاده است. با کناف میتوان طرح های مختلفی را ایجاد کرد به همین دلیل طراحان علاقه بسیاری به آن دارند. در این مطلب با راهنمای ساخت دیوار منحنی با کناف همراه شما عزیزان هستیم.

مزایای استفاده از کناف در ساخت دیوار
مزایای استفاده از کناف در ساخت دیوار

مزایای استفاده از کناف در ساخت دیوار

استفاده از کناف در ساخت دیوار دارای مزایای بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • اجرای آسان و سریع
  • انعطاف پذیری بالا
  • عایق بودن در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر آتش و رطوبت
  • امکان ایجاد دکوراسیون جدید در فضاهای قدیمی
  • وزن سبک

نحوه اجرای دیوار منحنی با کناف

برای اجرای دیوار منحنی با کناف لازم است ابتدا مرحله زیرسازی شروع شود. برای زیرسازی یا برای ساخت این دیوار پیش از هر اقدامی باید زیرسازی کنید. برای انجام این کار باید رانرهایی که به سقف و کف وصل می شوند را برشکاری نمایید.

برای اینکه سازه انعطاف پذیری بیشتری پیدا کند می توانید شیارهایی را در رانرها ایجاد کنید. اکنون نوبت به متصل کردن رانرهای برش داده شده به سقف و کف می رسد. حال باید استادها را درون رانرها بگذارید. برای تثبیت کردن آن ها در جای خود می توانید از دستگاه پانچ استفاده کنید.

نصب صفحات گچی

برای اینکه بتوانید پنل های گچی را در جهت قرار گرفتن روی زیرسازی قوس دهید می توانید از روش هایی مانند استفاده از روش خشک بهره بگیرید.
برای ساخت دیوار منحنی با کناف لازم است به پنل های گچی کمی قوس بدهید تا بتوانند روی زیرسازی قرار بگیرند. یکی از راهکارها برای انجام این فرایند روش خشک است.

این روش مناسب برای ایجاد قوس های با شعاع بزرگ می باشد. برای انجام این پروسه باید صفحات گچی را روی زیرسازی قوس ‌دار خم کنید.

این کار باعث می شود که این صفحات قوس بگیرند. برای تثبیت صفحات خم ‌شده روی استادها می توانید از پیچ TN استفاده کنید.

استفاده از کناف در دیوار
راهنمای استفاده از کناف در دیوار

استفاده از روش تر

برای انجام این روش به یک قالب برای شکل دهی صفحات نیاز دارید. در این روش با استفاده از سازه های کناف باید اقدام به ساختن یک شاسی به شکل قوس نمایید. در ادامه باید صفحه گچی را روی شاسی بگذارید.

لازم است دقت کنید سطحی که لازم است خم شود در بالا قرار گرفته باشد. باید لبه های پنل را آزاد بگذارید تا آب اضافی خارج شود. کاغذ روکش صفحه را باید با کمک غلطک سوزنی سوراخ کنید. این کار را باید در جهات طولی و عرضی انجام دهید.

در مرحله بعدی باید سطح پانل را خیس کنید. برای انجام این کار می توانید از یک آب پاش کمک بگیرید. این فرایند را تا زمان اشباع شدن کامل انجام دهید تا آب کاملا جذب صفحات گردد. اکنون باید صفحه خیس شده را روی قالب قوس بگذارید.

در ادامه باید اقدام به محکم کردن لبه های صفحه با فک ثابت و فک متحرک نمایید. با استفاده از چسب نواری باید دو سازه را به لبه ‌های پنل وصل کنید. بعد از خشک شدن، صفحه به شکل مورد نظر درخواهد آمد و شما می توانید آن را از قالب خارج کرده و نصب کنید.

استفاده از روش کاغذ خشک

همانطور که دانستیم یکی از مراحل برای ساخت دیوار منحنی با کناف ایجاد قوس است. شما می توانید این فرایند را با روش برش کاغذ نیز انجام دهید. با این روش به سادگی میتوان قوس های بالاتر از ۵۰ سانتی متر را به وجود آورد. در ادامه مراحل انجام این کار را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • در ابتدا باید شیارهای موازی با فاصله‌ های کوتاه را روی پنل ایجاد نمایید. در این فرایند می توانید از یک اره دوار استفاده کنید. در ادامه باید صفحه شیاردار را روی قالب قوس بگذارید.
  •  برای پر کردن شیارها باید از بتونه درزگیری کناف کمک بگیرید.

پس از انجام این مرحله برای ساخت دیوار با کناف باید مدتی را برای خشک شدن این شیارها صبر کنید. بعد از آنکه بتونه به طور کامل خشک شد لازم است صفحه را از قالب خارج کنید.

سطح دیگر را نیز می توانید به آسانی توسط بتونه به طور کامل بپوشانید. این فرایند موجب می شود که سطح یکنواختی ایجاد گردد. اکنون می توانید پنل قوس یافته را اجرا کنید.

استفاده از روش کاغذ خشک
استفاده از روش کاغذ خشک
سخن آخر درباره ساخت دیوار منحنی با کناف

کناف متریالی است که دارای قابلیت های بسیاری می باشد و میتوان آن را به اشکال مختلفی اجرا کرد. یکی از قابلیت های منحصر به فرد کناف امکان ساخت دیوار منحنی با آن است.

یکی از خدمات مجموعه ما ساخت دیوار منحنی با کناف است. تیم ما دارای سال ها تجربه و سابقه درخشان در این زمینه می باشد. برای استفاده از خدمات ما و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه کافیست همین حالا تلفن را برداشته و با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص ساخت دیوار منحنی با کناف

1.چرا کناف یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت دیوار منحنی است؟
کناف دارای ویژگی های بسیاری است که باعث شده یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت دیوار منحنی باشد. از میان این ویژگی ها میتوان به مواردی مانند سرعت بالای اجرا، انعطاف پذیری بالا، وزن سبک و قیمت اقتصادی آن اشاره کرد.

2.آیا میتوان در دیوار و سقف کناف از نورپردازی استفاده کرد؟
بله، امکان نورپردازی در سقف و دیوار کناف وجود دارد.

3.آیا دیوار منحنی ساخته شده با کناف طول عمر بالایی دارد؟
بله، دیوار منحنی ساخته شده با کناف دارای طول عمر زیادی است و فرایند تعویض آن نیز به راحتی قابل انجام می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.